Wykład Dr Justyny Hinchcliffe

Latest News

Serdecznie zapraszamy na wykład pt. “Affective biases and objective methods to measure emotional states of laboratory rodents: from depression to animal welfare”, który wygłosi Dr Justyna Hinchcliffe ze Szkoły Fizjologii, Farmakologii i Neurobiologii na Uniwersytecie w Bristolu, Wielka Brytania w dniu 29 lipca 2024 r. o godz. 14:00 w sali konferencyjnej.

Dr Justyna Hinchcliffe obroniła doktorat z psychofarmakologii behawioralnej na Uniwersytecie w Bristolu w 2019 roku. Obecnie, pracuje naukowo w Szkole Fizjologii, Farmakologii i Neurobiologii na Uniwersytecie w Bristolu, gdzie zajmuje się badaniem obwodów neuronalnych i mechanizmów molekularnych regulujących zachowania emocjonalne i afektywną tendencyjność procesów poznawczych. Jej aktywność naukowa obejmuje również badania zachowań emocjonalnych u gryzoni z wykorzystaniem substancji psychodelicznych oraz analizę wokalizacji ultradźwiękowych jako metody oceny stanów emocjonalych. Jej badania poświęcone weryfikacji wartości translacyjnej testów pozwalających na obiektywny pomiar stanów emocjonalnych u zwierząt laboratoryjnych zostały wyróżnione nagrodą ‘2024 Junior Pre-clinical Psychopharmacology Award’ przyznawaną przez Brytyjskie Stowarzyszenie Psychofarmakologiczne. Testy te opracowane zostały w kontekście badania neuropsychologicznych mechanizmów konwencjonalnych leków przeciwdepresyjnych np. wenlafaksyny, fluoksetyny oraz szybko działających leków przeciwdepresyjnych, np. ketaminy, skopolaminy czy psylocybiny.  Dr Justyna Hinchcliffe jest również jednym z twórców ‘The 3Hs Initiative: Housing, Handling, Habituation’, kompleksowego programu stworzonego w celu poprawy opieki i dobrostanu gryzoni laboratoryjnych.

Wykład Dr Hinchcliffe poświęcony będzie kluczowym aspektom zastosowania i weryfikacji metod służących do oceny stanu afektywnego zwierząt, w celu lepszego zrozumienia neuropsychologicznych mechanizmów działania konwencjonalnych leków przeciwdepresyjnych, tj. SSRI, SNRI, oraz szybko działających leków przeciwdepresyjnych, takich jak ketamina czy psylocybina. Z wykładu dowiemy się jak badanie afektywnej tendencyjności procesów poznawczych może przyczynić się do lepszego zrozumienia mechanizmów rozwoju, utrzymywania się i leczenia zaburzeń depresyjnych.

Zobacz także